Colorado Paycheck Calculator
Estimate your Colorado paycheck after 2026 federal and state taxes. Colorado has a flat state income tax (4.4%).
Take-home per paycheck
Gross per paycheck
Federal income tax
Social Security + Medicare
State tax & SDI/PFL
Take-home per year
Last verified Oct 2026. Sources checked
- Income tax: Colorado revenue agency; rates, brackets and deductions cross-checked with the Tax Foundation 2026 state table.
- Minimum wage and overtime: US DOL state table (July 1, 2026) and Colorado labor agency.
- Federal: IRS 2026, SSA wage base.
Colorado take-home pay by hourly wage (40 h/week, single)
| Hourly | Gross / yr | Federal | FICA | State | Net / yr | Net biweekly |
|---|---|---|---|---|---|---|
| $15.00 | $31,200 | $1,564 | $2,387 | $664 | $26,585 | $1,022.49 |
| $15.16 | $31,533 | $1,604 | $2,412 | $679 | $26,838 | $1,032.21 |
| $18.00 | $37,440 | $2,313 | $2,864 | $939 | $31,324 | $1,204.77 |
| $20.00 | $41,600 | $2,812 | $3,182 | $1,122 | $34,484 | $1,326.29 |
| $25.00 | $52,000 | $4,060 | $3,978 | $1,580 | $42,382 | $1,630.09 |
| $30.00 | $62,400 | $5,308 | $4,774 | $2,037 | $50,281 | $1,933.89 |
| $40.00 | $83,200 | $9,474 | $6,365 | $2,952 | $64,409 | $2,477.26 |
| $50.00 | $104,000 | $14,050 | $7,956 | $3,868 | $78,126 | $3,004.86 |
Colorado take-home pay by salary (single vs. married)
| Salary | Net (single) | Effective rate | Net (married, 1 income) | Monthly (single) |
|---|---|---|---|---|
| $30,000 | $25,673 | 14.4% | $27,705 | $2,139.45 |
| $40,000 | $33,268 | 16.8% | $35,817 | $2,772.37 |
| $50,000 | $40,863 | 18.3% | $43,612 | $3,405.28 |
| $60,000 | $48,458 | 19.2% | $51,347 | $4,038.20 |
| $75,000 | $59,001 | 21.3% | $62,739 | $4,916.74 |
| $100,000 | $75,488 | 24.5% | $81,727 | $6,290.70 |
| $125,000 | $91,912 | 26.5% | $100,714 | $7,659.33 |
| $150,000 | $107,899 | 28.1% | $118,002 | $8,991.62 |
| $200,000 | $140,835 | 29.6% | $151,938 | $11,736.28 |
Colorado payroll rules at a glance (2026)
- Minimum wage: $15.16/hour.
- Overtime: Overtime after 12 hours in a workday, 12 consecutive hours, or 40 hours in a workweek (COMPS Order). Colorado overtime calculator.
- State income tax: 4.4%–4.4%.
- Federal: 2026 brackets 10%–37%, standard deduction $16,100 single / $32,200 married; Social Security 6.2% up to $184,500; Medicare 1.45% (+0.9% over $200k).
Frequently asked questions
How much is $60,000 after taxes in Colorado?
About $48,458 a year ($1,863.78 biweekly) for a single filer in 2026, using the standard deduction.
Does Colorado have state income tax?
Yes. Colorado taxes wages with graduated rates from 4.4% to 4.4%.
What is the Colorado minimum wage in 2026?
$15.16 per hour.
When is overtime paid in Colorado?
Overtime after 12 hours in a workday, 12 consecutive hours, or 40 hours in a workweek (COMPS Order).
Nearby states
- Utah paycheck calculator
- Wyoming paycheck calculator
- Nebraska paycheck calculator
- Kansas paycheck calculator
- Oklahoma paycheck calculator
- Colorado overtime
- All 50 states
- No tax on overtime
Last updated October 10, 2026. How we calculate · Disclaimer